Talentvolle starters gezocht!

Ben jij die leergierige, ondernemende starter mét lef die graag aan de slag wil bij een maatschappelijke, publiekrechtelijke organisatie? Gemeente Gooise Meren is op zoek naar talentvolle hbo afgestudeerden die zich graag willen ontwikkelen naar een vakgerichte functie.

In dit startersprogramma begin je bij onze Frontoffice en stel je samen met je manager een Ontwikkelplan op. Zo kun jij straks met een rugzak aan ervaring doorstromen naar een baan waar jouw talenten het beste tot bloei komen!

Wie je bent

  • Je bent gedreven, leergierig, ondernemend en neemt je verantwoordelijkheid
  • Je hebt lef en neemt initiatief. Stilzitten is niks voor jou
  • Je bent resultaatgericht
  • Je bent een open persoon en communicatief sterk
  • Jij werkt van buiten naar binnen. Dit betekent dat je duidelijk kunt verwoorden waarom je iets doet, voor wie, wat het ons oplevert als gemeente én welke stappen we moeten zetten om tot concrete resultaten te komen

Over het Ontwikkeltraject

In het ontwikkeltraject voor talentvolle starters begin je bij onze Frontoffice. Hier leer jij onze organisatie kennen via de vragen van onze inwoners en ondernemers.

Fase 1 - Eerste half jaar

Je gaat (in ieder geval) het eerste half jaar aan de slag als Medewerker Frontoffice. Het idee is dat je zo een goed beeld krijgt van de diversiteit en complexiteit van alle vragen en diensten, waarvoor een gemeente verantwoordelijk is. Zo krijg jij de kans om te kijken waar jouw échte interesse en motivatie ligt.

Je bent hierbij verantwoordelijk voor:

  • Het eerste klantcontact. Aan de balie, via de telefoon, via ons online zaaksysteem, e-mail en sociale media krijg je allerlei vragen binnen van onze inwoners en ondernemers. Je handelt zoveel mogelijk van deze vragen zelfstandig af en verwijst waar nodig door
  • Bij ieder contact met een inwoner vraag je door om te kijken waar de klant het meest mee geholpen is. Wat is de vraag achter de vraag?
  • Je voert backoffice werkzaamheden uit voor de diverse expertisegebieden (clusters) binnen onze gemeente. Voorbeelden van deze taken zijn:
    • Het inboeken van formulieren. Denk aan aanvragen van parkeervergunningen, meldingen openbare ruimte etc.
    • Je zet meldingen door naar de juiste collega, zodat deze snel worden opgepakt. Daarna geef je een terugkoppeling aan de klant
    • Je verwerkt aanvragen van o.a. uitkeringen, parkeervergunningen en (bouw)vergunningen

Fase 2- Verdieping van je kennis (half jaar tot 1 jaar)

Afhankelijk van jouw interessegebieden en talenten ga je je verdiepen binnen één van onze clusters bij de Frontoffice. In een ontwikkelplan bespreek je samen met onze Manager Frontoffice en Burgerzaken, Mark Jager, in welk cluster je aan de slag gaat en wat mogelijke vervolgstappen zijn.

 De 3 clusters zijn:

  • Het sociaal domein
  • Vergunningen, belastingen en openbare ruimte
  • Burgerzaken en parkeren

Fase 3: Doorstroomfunctie

Afhankelijk van hoe snel jij je ontwikkelt en de benodigde opleidingen en trainingen hebt afgerond, werk jij toe naar een vakgerichte functie binnen bijvoorbeeld een afdeling als Vergunningen, Toezicht en Handhaving of het Sociaal Domein. Je kunt denken aan functies als casemanager Wabo of een (consulent)functie binnen het sociaal domein.

Wat wij van je vragen

  • Je bent een starter op minimaal hbo werk-en denkniveau
  • Je bent gemotiveerd om je te ontwikkelen binnen onze gemeente. Deze motivatie weet je ook duidelijk te verwoorden in je sollicitatiebrief
  • Je bent handig met online systemen en vindt het leuk om collega’s mee te nemen in nieuwe online ontwikkelingen
  • Je hebt binding met de regio Gooi, Vecht en Eem

Wat wij je bieden


Salaris en voorwaarden

  • Een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week
  • Je start als Medewerker Frontoffice in schaal 6 of schaal 7 . Dit betekent dat je tussen de € 1.934 en € 3.176 bruto per maand verdient bij een 36-urige werkweek. Zodra jij de gewenste opleidingen en trainingen hebt behaald en doorstroomt naar een doorgroeifunctie, word je ingedeeld in de betreffende (hogere) functieschaal
  • Reiskostenvergoeding en/of vergoeding voor het thuiswerken
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van in totaal 18,65%. Je vakantiegeld (8%), eindejaarsuitkering (6,75%), levensloopbijdrage (1,5%) en sommige vakantie-uren (2,4%) worden omgezet in het IKB. Het IKB kan naar eigen keuze ingezet worden, bijvoorbeeld voor extra verlof, maar het kan ook uitbetaald worden op het moment dat jou dat uitkomt

Nog meer pluspunten

  • Waardevol werk met maatschappelijk betekenis in het Gooi. Jij maakt het verschil voor onze inwoners, ondernemers en partners!
  • Je komt te werken bij een moderne organisatie met aandacht voor de werk-privé balans. Een organisatie waar ontwikkeling en beweging de norm is en waar de vraag en de behoefte van inwoners centraal staat
  • Dankzij de opleidingen en cursussen in onze GroeiMee! Academie en onze coaches raak je nooit uitgeleerd. Je kunt kiezen waarin jij je wilt ontwikkelen
  • Hybride werken wordt goed gefaciliteerd binnen onze gemeente. De organisatie zorgt ervoor dat jij goed, flexibel en met plezier vanuit huis en kantoor kunt werken

 Over de afdeling Frontoffice en Burgerzaken

  • Het team Frontoffice is onderdeel van de afdeling Frontoffice en Burgerzaken en bestaat nu uit ongeveer 35 medewerkers. Het team zal groeien naar een brede frontoffice
  • Het Frontoffice is opgedeeld in 3 clusters
  • De inzet is gericht op dienstverlening die toegankelijk, laagdrempelig, snel, herkenbaar en kosteneffectief is. Daarbij staat de vraag van “de klant” centraal
  • De hiërarchische leidinggevende is de Manager Frontoffice en Burgerzaken, Mark Jager. Je werkt nauw met hem, de teamleider Frontoffice en de kwaliteitsmedewerker / coach Frontoffice samen

Ja, ik wil solliciteren!

Ben je enthousiast geworden? Stuur dan uiterlijk 6 december 2021 je CV met een motivatiebrief naar ons toe via het online sollicitatieformulier. Na de sluitingsdatum gaan we met elkaar kijken hoe we de sollicitatiegesprekken inplannen. Het opvragen van een referentie, assessment of check van je LinkedIn-profiel kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Vragen

Stel je vragen over deze functie aan Mark Jager (Manager Frontoffice en Burgerzaken), telefoonnummer 06 25 76 92 35.

Solliciteer
Deel in jouw netwerk
Uren per week: Fulltime
Dienstverband: Vast
Locatie: Brinklaan, 35, 1404 EP, Bussum
Opleidingsniveau: HBO
Salarisniveau: 1934 - 3176 EUR
Deadline:
Powered by Emply