Secretaris Commissie Ruimtelijke Kwaliteit en Erfgoed

Als onze Secretaris en lid van onze Commissie Ruimtelijke Kwaliteit en Erfgoed (CRK&E ) krijg jij de kans om aan het werk te gaan binnen een gemeente met een grote diversiteit aan cultureel erfgoed en monumenten. We hebben 4 kernen met mooi stedelijk gebied met historie en prachtige buitengebieden. Dit maakt dat de bouwplannen die getoetst worden door de CRK&E erg afwisselend en uitdagend zijn.

Wil jij werken bij een gemeente waar jij de ruimte krijgt om je te ontwikkelen en je stempel te drukken binnen het werkveld? Dan is deze functie jou op het lijf geschreven!

Jouw verantwoordelijkheden

  • Je bereidt de vergaderingen van de CRK&E (4 architectleden) voor grote bouwplannen en cultureel erfgoed voor. Deze vergaderingen vinden om de woensdag plaats en jij bent hierbij aanwezig. Na afloop maak je de verslagen met de advisering
  • Je toetst zelfstandig de kleinere bouwplannen aan de Welstandsnota. Je weet ieder besluit van een heldere argumentatie te voorzien, die gemakkelijk te begrijpen is voor de aanvrager
  • Je bent lid van de CRK&E en doet volwaardig mee. Ons werkveld is constant in beweging. We willen onze dienstverlening blijven verbeteren en we verwachten dat jij gevraagd en ongevraagd advies geeft over proces-en beleidsverbeteringen binnen de afdeling. Je neemt deel aan diverse werkgroepen, zoals de werkgroep Omgevingswet en de werkgroep Snelservice Vergunningen
  • Je maakt ieder jaar het jaarverslag van de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit en Cultureel Erfgoed
  • Je hebt een actieve rol bij het opstellen van de nieuwe Welstandsnota die “Omgevingswetproof” moet zijn

Wie je bent

  • Je bent scherpzinnig, ondernemend en daadkrachtig
  • Je kunt goed luisteren en weet de taal van de diverse stakeholders te spreken. Denk aan: architecten, de wethouder, Wabo vergunningverleners en de aanvragers
  • Je werkt zorgvuldig en gestructureerd. Alles moet wettelijk kloppen en jij ziet hierop toe
  • Je bent een betrokken collega, die graag samen met het team resultaten behaalt
  • Je bent communicatief sterk en denkt in oplossingen. Je kijkt naar wat er binnen de wet-en regelgeving mogelijk is en gaat hier pragmatisch mee om

Wat wij van je vragen

  • Je hebt een hbo denk- en werkniveau
  • Je hebt een relevante afgeronde opleiding, zoals Bouwkunde, Architectuur, Cultureel Erfgoed en Monumenten of Urban Design
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring, het liefst binnen een bestuurlijke en/of politieke context. Je hebt ervaring met en/of inzicht in onze gemeentelijke processen en besluitvorming
  • Je kunt bouwplannen en tekeningen snel doorgronden en uitleggen aan de betrokken partijen
  • Je weet al je besluiten helder en in correct Nederlands te formuleren
  • Je bent digitaal vaardig. Je kunt werken met de systemen Squitxo en Excel

Wat wij je bieden


Salaris en voorwaarden

  • Een baan die ertoe doet in de mooiste gemeente van het Gooi. Jij maakt het verschil!
  • Een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week. Zijn we blij met elkaar? Dan krijg je na dit jaar een vast contract
  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring is je salaris maximaal €4.048 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 9, cao gemeenten)
  • Reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 18,65%. Dit IKB bestaat uit je vakantiegeld (8%), eindejaarsuitkering (6,75%), levensloopbijdrage (1,5%) en sommige vakantie-uren (2,4%). Je zet het budget naar eigen wens in

Nog meer pluspunten

  • Onze gemeente heeft een grote diversiteit aan cultureel erfgoed en monumenten. We hebben mooi stedelijk gebied met historie en prachtige buitengebieden. Dit maakt dat de aanvragen die binnenkomen erg divers en uitdagend zijn
  • Je krijgt veel verantwoordelijkheid om je werkzaamheden vorm te geven en de regie te pakken. Zo kun jij eigen successen boeken!
  • Dankzij de opleidingen en trainingen van onze GroeiMee! Academie en onze coaches raak je nooit uitgeleerd. Je kunt kiezen waarin jij je wilt ontwikkelen
  • Een fijne werkomgeving met betrokken en hartelijke collega’s. De lijntjes zijn kort en dit maakt dat je gemakkelijk samenwerkt
  • Hybride werken wordt binnen onze gemeente goed gefaciliteerd. De organisatie zorgt ervoor dat jij goed, flexibel, veilig en met plezier vanuit huis en vanuit het gemeentehuis kunt werken

Over de afdeling VTH

  • De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving bestaat uit ruim 40 collega’s en is volop in beweging. Door o.a. de Omgevingswet en nieuwe initiatieven zoals de Snelservice Vergunningen waarbij je samen met de wabo casemanager bouwplannen toetst, verandert je werk constant. Steeds wordt er gekeken hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Hierdoor krijg jij de kans om je stempel binnen het werkveld te drukken
  • Jouw thuisteam bestaat uit zo’n 14 collega’s. Dit zijn wabo casemanagers, juridische medewerkers en ondersteuners
  • Je werkt binnen een netwerkorganisatie, dus je ‘team’ is zo groot als nodig is voor het realiseren van de opgaves waar je voor staat

Ja, ik wil solliciteren!

Herken jij je in dit profiel? Dan ben jij de Secretaris CRK&E die wij zoeken! Stuur uiterlijk 29 september 2021 je CV en motivatiebrief naar ons via het online sollicitatieformulier.  Het opvragen van een referentie kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Deze vacature staat tegelijk intern en extern uit.

Vragen

Je kunt je inhoudelijke vragen over deze functie stellen aan Elike Bouw (Coördinator Wabo Vergunningen). Telefoon: 035 207 08 06. E-mail e.bouw@gooisemeren.nl

Voor meer informatie over organisatorische zaken en arbeidsvoorwaarden kun je terecht bij Gitta Reuvers (Manager VTH). Telefoon: 06 55 87 12 65. E-mail: g.reuvers@gooisemeren.nl.

Solliciteer
Deel in jouw netwerk
Uren per week: Fulltime
Dienstverband: Vast
Locatie: Brinklaan, 35, 1404 EP, Bussum
Opleidingsniveau: HBO
Salarisniveau: 2576 - 4048 EUR
Deadline:
Powered by Emply