Medewerker Team Maatschappelijke Zorg

Geloof jij in een inclusieve samenleving? Zie jij mensen als uniek en begrijp je dat het opbouwen van vertrouwen tijd kost? TMZ (Team Maatschappelijke Zorg) is op zoek naar een nieuwe collega. Iemand met een geduldig hart, die de sociale intelligentie bezit om tot de beste oplossing te komen en die moedig genoeg is om moeilijke keuzes te maken. Hou jij van veel afwisseling, beweeg jij makkelijk mee en wil jij werk doen waarin je echt een verschil maakt? Dan kunnen we niet wachten om je te ontmoeten!

Jouw werkdag

Je start jouw dag met het doornemen van je mail, om onder het genot van een kopje koffie. Inmiddels zijn er meerdere collega’s binnengekomen en nemen jullie een lopende casus door, waar een collega in is vast gelopen. Met elkaar komen jullie tot een creatieve oplossing. Vervolgens zoek je contact met ketenpartners die betrokken zijn bij een casus van jou. Met deze ketenpartners heb je afgesproken dat jij een groot overleg gaat organiseren om verdere afspraken te kunnen maken. Ondertussen komt er een collega van inkomen naar jou toe om een casus te bespreken, jullie gaan hiervoor even op een rustig plekje zitten. Jij bespreekt met jouw collega de mogelijkheden, en zij kan weer verder met haar klant. Net teruggekomen op jouw werkplek gaat de telefoon, het is de woonconsulent van een woningcorporatie die een melding wil doen van een overlastgever. Jij geeft aan deze melding op de agenda van het eerstvolgende overleg te zetten.

Na jouw lunchpauze heb je een afspraak in het gemeentehuis met een klant en zie je in het systeem dat deze helaas nog niet gearriveerd is. Na nog even gewacht te hebben, probeer je telefonisch en via WhatsApp contact te krijgen. Helaas geen reactie. Omdat de afspraak heel belangrijk is, besluit je met een collega samen bij die klant op huisbezoek te gaan. Er wordt niet opengedaan, en omdat de gordijnen dicht zijn, kun je ook niet zien of er iemand thuis is. Je probeert het nogmaals telefonisch, helaas tevergeefs. Je laat voor de zekerheid een kaartje van jullie team achter.

Teruggekomen in het gemeentehuis check je het zaaksysteem of er nog terugbelverzoeken of meldingen zijn. Daarna verwerk je jouw bevindingen van die dag in het digitale dossier van de betreffende klant. Tenslotte, komt er nog een telefoontje binnen van een zorgaanbieder huishoudelijke hulp, dat een klant waar jij eerder bij betrokken bent geweest opnieuw aan het vervuilen is. Hierop neem je contact op met de klant voor een huisbezoek op korte termijn. Dan zit de dag er weer op voor vandaag, je hebt veel kunnen doen en kijkt uit naar wat morgen zal brengen!

Wat je gaat doen

Soms hebben mensen zorg nodig, maar kunnen of willen zij zelf de weg naar hulpverlening niet (meer) vinden. Of er is wel hulpverlening betrokken, maar deze loopt vast. Zijn er zorgen over inwoners, bijvoorbeeld door een oplopende huurachterstand, een vervuilde woning, stank- of geluidsoverlast of verward gedrag? Dan kunnen samenwerkingspartners zoals de politie, huisartsen, woningcorporaties en ketenpartners het team Maatschappelijke Zorg van gemeente Gooise Meren inschakelen of om advies vragen. Dit team richt zich met name op zorgmijders of zorgmissers. 

Als medewerker van het Team Maatschappelijke Zorg is je werk afwisselend en veelzijdig. Hieronder vind je een greep uit je werkzaamheden:

  • Je voert procesregie, je maakt samen met je collega's een plan van aanpak en bewaakt de voortgang 
  • Je onderhoudt contacten werkt samen met partners zoals GGZ, Politie en Woningcorporaties
  • Je zoekt actief de samenwerking met je collega adviseur Openbare Orde en Veiligheid, daar waar nodig zet je drang in 
  • Je zorgt dat je op de hoogte blijft van landelijke, regionale of lokale initiatieven en ontwikkelingen
  • Je zorgt dat alle werkprocessen goed op orde zijn en gesmeerd lopen
  • Je legt huisbezoeken af en gaat met inwoners in gesprek
  • Overige taken, waaronder; je verzorgt briefadres aanvragen, aanspreekpunt( PGA) 18-/18+ en Oekraïne opvang, werken met de wet aanpak woonoverlast

Wie je bent

  • Je bent open en eerlijk in je communicatie
  • Je houdt van mensen en werkt graag samen
  • Je bent creatief in het bedenken van oplossingen
  • Je werkt integraal door de juiste mensen te betrekken
  • Je geniet van verandering, geen dag is hetzelfde bij jou
  • Je hebt humor en een positieve kijk op de wereld
  • Je bent intuïtief; je begrijpt wanneer je moet doorpakken of juist even moet wachten

Wat wij van je vragen

  • Je hebt hbo denk- en werkniveau
  • Je hebt relevante werkervaring binnen het sociaal domein of soortgelijke context
  • Je bent communicatief sterk, en wil graag doorontwikkelen
  • Je bent digitaal vaardig; je maakt je nieuwe systemen snel eigen 
  • Je bent sociaal vaardig en kunt goed schakelen tussen verschillende mensen
  • Je hebt kennis en ervaring met werken 18-/18+ doelgroep

Wat wij je bieden


Salaris en voorwaarden

  • Een jaarcontract voor 32 uur per week. Zijn we blij met elkaar? Dan krijg je na dit jaar een vast contract
  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring is je salaris maximaal € 5.313 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 10, conform de CAO Gemeenten) 
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 18,65%. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw IKB budget (inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering) besteedt. Je kunt het laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld een fiets, extra verlof of een sportabonnement

Nog meer pluspunten

  • Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden via onze Gooise Meren Academie, want we vinden het belangrijk om jou te blijven stimuleren en te laten ontwikkelen
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een goede reiskostenvergoeding, aantrekkelijke interne en externe opleidingsmogelijkheden
  • Andere extra’s, zoals een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar (vanaf schaal 7) 
  • Bij Gooise Meren werken we hybride: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen en krijgt een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag

Ja, ik wil solliciteren!

Ben je enthousiast geworden? Stuur dan voor 3 november 2024 je cv met een korte motivatiebrief naar ons via het online sollicitatieformulier.

Goed om te weten: het raadplegen van openbare bronnen zoals LinkedIn en opvragen van referenties kunnen onderdeel zijn van de selectieprocedure. Ook vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) op.

Gemeente Gooise Meren is een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om samen betere resultaten te halen voor onze gemeente. Inclusief betekent dat iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt; niet ondanks, maar dankzij de verschillen. Daarom nodigen wij jou graag uit, als jij je herkent in deze vacature, om te solliciteren.

Vragen

Stel je vragen over deze functie aan Sarah Fürst, Manager Uitvoeringdienst Sociaal Domein, via 06 29 68 57 67.

Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Deel op Google Plus Afdrukken Tip een vriend(in)
Uren per week: 32 uur
Dienstverband: Tijdelijk
Locatie: Brinklaan, 35, 1404 EP, Bussum, Nederland
Opleidingsniveau: HBO
Salarisniveau: 3602 - 5313 EUR
Deadline: